top of page

REKLAMASJONSTAKST
Ved eierskifte, håndverkerfeil og nybygg

Har du oppdaget uventede avvik og feil med din bolig? Eller kanskje du har fått utført en jobb som ikke er i tråd med avtale, og som du ønsker å reklamere på?

Er boligen i langt dårligere forfatning enn det man burde kunne forvente? Skjulte feil og avvik? Vår takstmann hjelper deg med å vurdere og taksere skadene, og bistå deg i eierskiftesaker og i reklamasjonssaker for øvrig.

Boligselgerforsikring eller boligkjøperforsikring? Vi er en uavhengig takstpart, og kan bistå både på selgere og kjøpere. Vi jobber eksternt for selskap som blant annet Fremtind, HELP og Crawford.

Hva innebærer takstmannens rolle ved en reklamasjonstakst:

  • Takstmann foretar en objektiv vurdering av tekniske sider ved de innklagede forhold, og vurderer årsakssammenheng og omfang av avvik og feil – herunder også faktainnsamling.

  • Takstmann går igjennom gjeldende kontrakter (hva som er avtalt) dersom det foreligger, og avklarer referansenivå. Referansenivået  beskriver de gjeldende krav for bygget eller bygningsdelen.

  • For eldre bygg må takstmann ta stilling til alder og slitasje og vekte/vurdere dette opp mot hva man som kjøper kan forvente - hensynstatt generelle levetidsbetraktninger / forventet levetid for bygningsdelen(e).

  • Takstmann foretar en grundig gjennomgang av de opplysninger som er gitt om bygningsdeler det er reklamert på, og avviket/feilens vesentlighet.

 

  • Takstmann utarbeider, etter avtale med oppdragsgiver, en rapport med reparasjonsbeskrivelse og evt. kalkyle.     

Par og byggherre

Kontaktskjema

Reklamasjon og Byggoppfølging

Type bygg
Hva trenger du bistand med?
bottom of page